خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶

آخرین ارسالی های تالار گفتمان

خانه » آموزش ها » چگونه تگ بهینه بنویسیم؟


تبلیغات



چگونه تگ بهینه بنویسیم؟

یکی از بزرگ ترین مشکلات وب فارسی که بعد از سال ها بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده موضوع تگ میباشد.متاسفانه تعریف و دلیل استفاده از تگ توسط وبمسترهای فارسی زبان به طور کلی با تعریف و دلایل اصلی در جهان متفاوت میباشد.
تگ ها بخش جداناشدنی وب فارسی هستند.بدترین پیشنهادی که میتوانید به وبمسترهای فارسی زبان بدهید این است که در پست هایش تگ قرار ندهد.اولین عکس العمل این است که در بهترین حالت به شما میخندد و میگوید مگر وبسایت بدون تگ اصلا از گوگل ورودی میگیرد؟

در جمله ی بالا چند مورد از اشتباهات بد و فاحش وبمسترهای فارسی دیده میشود.مثلا این که آنها موتور جستجو و به طور کلی سئو را فقط برای گوگل میدانند.اما بحث اصلی ما در اینجا در مورد خود تگ ها هست و این باور غلط که وبسایت بدون تگ اصلا معنا ندارد!!!

کار زمانی بدتر میشود که مخاطب ما گروهی از وبمسترها هستند که به جرات میتوان گفت به تنها چیزی که اهمیت نمیدهند رضایت کاربران است.بیشترین مقدار تگ ها در وب فارسی در وبسایت هایی به کار برده میشود که به عنوان وبسایت های تفریحی شناخته میشوند.وبسایت هایی که شاید خیلی از ما کاربران خاطره ی خوشی از این نوع وبسایت ها نداشته باشیم و شاید همین خاطره بد باعث شود که این نوع سایت ها را فقط و فقط برای اسپم پراکنی بشناسیم.میتوان گفت مخاطب اصلی این پست همین دسته از وبسایت ها و وبمسترها هستند.

اول به این سوال پاسخ بدهیم که آیا داشتن یک وبسایت خود بدون تگ امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال مثبت است,برای پاسخ دقیق تر به این سوال بهتر است اول بدانیم تگ ها در چه مواردی مفید هستند؟

اصولا مهم ترین دلیل مفید بودن تگ ها ایجاد ساختار مناسب و لینک های داخلی مرتب و منظم میباشد.دومین دلیلی که تگ ها بسیار مورد استفاده قرار گرفتند این است که این کلمات کوتاه میتوانند به بالا بردن چگالی کلمات کلیدی کمک کنند.اما دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد تگ باعث افزایش بیش از حد چگالی میشود در نتیجه پست به اسپم تبدیل میشود.

بسیاری از سایت های بزرگ دنیا پست هایی بدون تگ دارند.تگ تنها یک عامل مثبت میتواند باشد.

سوال آخر و مهم ترین دلیل نوشتن این پست : چگونه تگ بهینه بنویسیم؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب چه کلمات کلیدی به معنا تگ و چه به معنای کلمات اصلی وبسایت کار بسیار پیچیده و مهمی میباشد.این فعالیت در دنیای سئو به عنوان Keyword Research شناخته میشود.برای نوشتن تگ بهینه چند قدم کلی وجود دارد:

انتخاب کلمه ی کلیدی تک بخشی
بررسی مقاله و المنت های سئو براساس آن کلمه
بررسی کلمه ی کلیدی مورد نظر در دیگر وبسایت ها و نتایج
پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

مهم ترین بخش در شناسایی تگ برای پست ها بررسی خود پست است.قبل از هرکاری شروع کنید به بررسی پست و هدفی که در نوشتن آن دارید.به طور قطع نوشته ی شما دارای چند کلمه اساسی است که محتوای شما را به بهترین شکل معرفی میکنند.

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر با استفاده از سرویس هایی مانند Google Insights و یا Adwords External بررسی کنید که تگ های انتخابی چقدر مورد جستجو قرار میگیرند و در چه مناطقی کلمه مورد نظر بیشتر جستجو میشود.

با کمک ابزارهایی مانند Google Adwords میتوانید کلمات مرتبط با تگ های خود را پیدا کنید و از آنها در پست ها استفاده کنید.

نکات مهم:

سعی کنید به جای تولید تگ های اسپم و بی معنی با استفاده از تگ های پیش بینی شده وبسایت خود را از نظر ساختار لینک داخلی قوی کنید.
تگ ها کلماتی یک بخشی هستند اگر تگ شما چند بخشی است چند تگ محسوب میشود.
از تکرار کلمات یک معنی در تگ ها خودداری کنید.عوض کردن کلمات و یا استفاده از کلمات هم معنی کمکی به شما نخواهند کرد بلکه بیشتر جنبه ی اسپم بودن پست را افزایش میدهند.
به خاطر داشته باشید که گوگل برای وبسایت هایی تگ های زیاد و بی معنی دارند آپدیت مخصوص ارائه کرده است.
تعداد تگ های پیشنهادی ما برای هر پست ۱۰ کلمه میباشد.توجه داشته باشید مقصود ۱۰ کلمه یک بخشی است.

اشتراک گذاری مطلب


ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است طراحی شده توسط پارس تمز